Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego Grawerton.pl


§1
Postanowienia ogólne

1. Sklep internetowy grawerton.pl (dalej: „Sklep”) prowadzi sprzedaż wyłącznie na rzecz przedsiębiorców (B2B) z terytorium Polski, Litwy, Łotwy oraz Szwecji  na podstawie niniejszego regulaminu (dalej: „Regulamin”). Złożenie zamówienia jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta, że nabywa towar w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową oraz podaje prawidłowy numer identyfikacji podatkowej (NIP, VAT UE lub inny właściwy).


2. Właścicielem Sklepu jest ARGO S.A. z siedzibą w Gdańsku, ul. Krynicka 1, 80-393 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS: 0000121651, NIP: 5841028991, REGON: 190928358, kapitał zakładowy 1.100.000 zł wpłacony w całości. Kontakt: e-mail: biuro@grawerton.pl, tel.: +48 58 55 45 515.

3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży. Złożenie zamówienia oznacza akceptację Regulaminu.

4. Sklep udostępnia wersje językowe Regulaminu w języku polskim i angielskim. W przypadku rozbieżności interpretacyjnych, wiążąca jest wersja polska.

5. Prawem właściwym dla umów sprzedaży jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z zastrzeżeniem, że w przypadku Klientów z krajów UE nie narusza to ich praw wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa ich stałego pobytu.

6. Minimalne wymagania techniczne: komputer z systemem Windows, macOS, iOS lub Android, dostęp do Internetu, aktualna przeglądarka (Chrome, Firefox, Safari, Edge), aktywne konto e-mail.

7. Klient zagraniczny jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów swojego kraju dotyczących importu towarów i zapewnienia wymaganych zezwoleń lub certyfikatów


§2
Konto klienta i składanie zamówień

1. Zamówienia można składać po uprzednim utworzeniu bezpłatnego konta Klienta lub bez rejestracji poprzez formularz transakcyjny dostępny na stronie internetowej Sklepu, wybierając opcję koszyka „Zakupy bez rejestracji”. Złożenie zamówienia traktowane jest każdorazowo jako złożenie oferty kupna.

2. W przypadku dokonywania zakupu bez rejestracji Klienta poprzez formularz transakcyjny dostępny na stronie internetowej Sklepu warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest:
i. zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem oraz Klauzulą Informacyjną,
ii. umieszczenie wybranych towarów w koszyku poprzez kliknięcie „DODAJ DO KOSZYKA”,
iii. przejście do formularza transakcyjnego poprzez kliknięcie „REALIZUJ ZAMÓWIENIE”,
iv. podanie przez Klienta informacji, które zawarto w formularzu transakcyjnym, tj.
a. adres poczty elektronicznej – w celu weryfikacji Klienta oraz na potrzeby kontaktu z Klientem przy realizacji zamówienia;
b. firmę Klienta, numer NIP, siedzibę Klienta lub stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej Klienta – w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży;
c. imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktu, numer telefonu - na potrzeby kontaktu z Klientem przy realizacji zamówienia.
v. złożenie oświadczenia w przedmiocie zapoznania się z Klauzulą Informacyjną dla Klientów poprzez oznaczenie checkbox’a o treści: „Zapoznałem się z Klauzulą Informacyjną dla Klientów.”
vi. złożenie oświadczenie w przedmiocie zapoznania się z Regulaminem: „Zapoznałem się z Regulaminem sklepu internetowego Grawerton.pl i akceptuję jego treść.”

3. W przypadku dokonywania zakupu po uprzednim utworzeniu bezpłatnego konta Klienta warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest:
i. zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem oraz Klauzulą Informacyjną,
ii. zalogowanie się na konto Klienta,
iii. umieszczenie wybranych towarów w koszyku poprzez kliknięcie „DODAJ DO KOSZYKA”,
iv. przejście do formularza transakcyjnego poprzez kliknięcie „REALIZUJ ZAMÓWIENIE”,
v. wypełnienie formularza zamówienia,
vi. złożenie oświadczenia w przedmiocie zapoznania się z Klauzulą Informacyjną dla Klientów poprzez oznaczenie checkbox’a o treści: „Zapoznałem się z Klauzulą Informacyjną dla Klientów.”
vii. złożenie oświadczenie w przedmiocie zapoznania się z Regulaminem: „Zapoznałem się z Regulaminem sklepu internetowego Grawerton.pl i akceptuję jego treść.”

4. Na każdym etapie składania zamówienia Klient może je anulować zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania zamówień. Można to zrobić na kilka sposobów: np. poprzez klikanie w ikonkę służącą do powrotu na poprzednią stronę lub klikając na dowolną podstronę (albo produkt) znajdujący się na stronie sklepu. Zamówienie, które nie zostanie doprowadzone przez Klienta do końca, zostanie automatycznie anulowane.

5. Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze dodawanym do koszyka w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy oraz promocjom jakim podlega.

6. Każde zamówienie złożone przez Klienta jest potwierdzane bezpośrednio po wpłynięciu, wysłaniem odpowiedniej wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail oraz nadaniem statusu „oczekujące” na koncie Klienta w sytuacji gdy Klient dokonuje zakupów przy pomocy stworzonego konta.


§3
Ceny, waluty i płatności

1. Ceny podawane są w złotych polskich (PLN) i – w przypadku zamówień zagranicznych – w euro (EUR) lub innej walucie wskazanej na stronie Sklepu. Wybór waluty możliwy jest na etapie koszyka.

2. Ceny są cenami netto; podatek VAT doliczany jest zgodnie z obowiązującymi przepisami (dla sprzedaży w UE z uwzględnieniem procedury VAT OSS, jeśli ma zastosowanie).

3. Klient ponosi koszty przewalutowania i opłat bankowych, jeśli dokonuje płatności w walucie innej niż PLN lub EUR.

4. Dostępne formy płatności:

  • przelew bankowy,
  • szybkie płatnościonline (Przelewy24, PayU, Stripe, PayPal),
  • karty płatnicze (Visa, Mastercard),
  • Google Pay, Apple Pay,
  • za pobraniem (tylko Polska).

5. Kurs przeliczenia waluty ustala Sklep na podstawie kursu wskazanego w dniu wystawienia faktury lub w koszyku.


§4
Dostawa, cła i podatki

1. Zamówiony towar jest wysyłany za pośrednictwem firm wysyłkowych w terminie do 4 dni roboczych licząc:
i. od dnia następnego od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sklep w trybie określonym w § 2 ust. 6 Regulaminu w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności za pobraniem,
ii. od dnia następnego po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunek bankowy Sklepu w przypadku wybrania przez Klienta formy płatności przelew/przedpłata.

2. Sklep realizuje wysyłkę na terytorium Polski, Litwy, Łotwy oraz Szwecji.

3. Koszty i szacunkowe czasy dostawy przedstawione są w tabeli na stronie Sklepu. Terminy dostawy są orientacyjne i mogą ulec wydłużeniu z przyczyn celnych lub logistycznych.

4. Przy zamówieniach powyżej kwoty wskazanej w cenniku dostawa na terenie Polski jest darmowa.

5. Sklep zastrzega, że nie odpowiada za opóźnienia spowodowane procedurami celnymi lub ograniczeniami w imporcie towarów w kraju Klienta.


§5
Reklamacje, zwroty i odstąpienie od umowy

1. Spółka dokłada wszelkich starań, aby oferowane towary były wolne od wad oraz pełnowartościowe. Jednakże gdyby pomimo starań towary posiadały wady fizyczne lub prawne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022, Poz. 1360, ze zm., dalej: „k.c.”) bądź były niezgodne z umową, Spółka ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za wadę towaru na zasadach określonych w przepisach k.c. dotyczących rękojmi zmodyfikowanych na podstawie art. 558 §1 zd. pierwsze k.c. niniejszym Regulaminem, a Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.

2. W przypadku gdy towary posiadają wadę, Spółka odpowiada z tytułu rękojmi jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od dnia wydania towaru Klientowi.

3. Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeśli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił Spółki o wadzie w terminie 14 dni od wydania towaru, a w przypadku, gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeśli nie zawiadomił Spółki w terminie 7 dni po jej stwierdzeniu.

4. W przypadku wady towaru, Klient może żądać wyłącznie jej usunięcia. Jeżeli usunięcie wady towaru jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, w szczególności przewyższających cenę towaru, Spółka w razie uznania reklamacji za zasadną wymieni towar na wolny od wad.

5. Klient zgłasza reklamację elektronicznie wypełniając formularz „Zgłoszenie reklamacyjne” dostępny na stronie internetowej Sklepu i wysyłając go w formie załącznika do wiadomości mailowej na adres: serwis@grawerton.pl. lub listownie na adres Spółki wskazany w §1 ust. 2 Regulaminu.

6. W przypadku braku danych niezbędnych do rozpatrzenia roszczeń dotyczących wadliwego towaru wynikających z rękojmi, Spółka niezwłocznie po zapoznaniu się z treścią żądania Klienta, zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie.

7. Spółka w ciągu 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych ustosunkuje się do żądań Klienta z tytułu rękojmi telefonicznie, mailowo lub pisemnie. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji, ustosunkowanie do żądań zawierać będzie także uzasadnienie stanowiska Spółki.


§6
Pozasądowe rozwiązywanie sporów (ODR)

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 informujemy, że pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Choć sprzedaż prowadzona jest w modelu B2B, Klient może skorzystać z tej platformy w zakresie, w jakim jest do tego uprawniony.


§7
Ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych jest ARGO S.A. z siedzibą w Gdańsku.

2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO i Polityką Prywatności dostępną na stronie Sklepu.

3. Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przenoszenia danych.

4. Spółka wskazuje, iż:
a. do otrzymywania potwierdzenia złożenia zamówienia oraz powiadomień w przedmiocie realizacji zamówienia na podany adres mailowy wymagane jest uzyskanie połączenia z siecią Internet oraz poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa oraz posiadanie czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej;
b. b. Klient zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Spółki następujących treści: (i) powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych Spółki; (ii) o charakterze bezprawnym, tj. takich które naruszają dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
c. treści cyfrowe, składające się na usługę nie mają wpływu na sprzęt czy oprogramowanie, za pomocą którego są one odtwarzane przez Klienta;
d. udostępniony na stronie internetowej Sklepu środek komunikacji z Klientem w postaci chatu gwarantuje zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy Klientem a Spółką, w tym daty i godziny takiej korespondencji, spełnia wymogi trwałego nośnika i umożliwia szybkie i efektywne kontaktowanie się Klienta ze Spółką;
e. Spółka informuje, że dla prawidłowego świadczenia usługi typu Newsletter, w szczególności w celu ustalenia osobistych preferencji Klienta i jak najlepszego dostosowania wysyłanych treści cyfrowych do preferencji Klienta, Spółka korzysta z plików Cookies, a także z innych danych pozyskanych od dostawców narzędzi informatycznych, służących do gromadzenia informacji o użytkownikach sieci Internet. Klient ma prawo w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików Cookies - w tym celu należy postępować zgodnie z instrukcją obsługi przeglądarki internetowej, z której korzysta Klient.

5. Regulamin oraz Klauzula Informacyjna dla Klientów są dostępne na stronie internetowej www.grawerton.pl.

6. Spółka porozumiewa się z Klientami telefonicznie, mailowo oraz pisemnie – w przypadku podania w tym celu danych przez Klienta.


§8
Zmiany regulaminu

1. Spółka porozumiewa się z Klientami telefonicznie, mailowo oraz pisemnie – w przypadku podania w tym celu danych przez Klienta.
i. zmiany podmiotowej po stronie Spółki,
ii. zmian systemu technologicznego, obsługującego Sklep,
iii. zmian dostawcy usług płatności elektronicznej
iv. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, która ma bezpośredni wpływ na treść Regulaminu.

2. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, każda zmiana Regulaminu będzie ogłaszana przez Spółkę na stronie internetowej www.grawerton.pl z co najmniej jednomiesięcznym wyprzedzeniem.

3. Spółka może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania jednomiesięcznego terminu, o którym mowa powyżej, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku gdy podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązana jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia jej dotrzymanie wyżej wymienionego jednomiesięcznego okresu powiadomienia.

4. Obowiązująca wersja Regulaminu oraz Klauzula Informacyjna dla Klientów oraz informacje o zmianach Regulaminu są dostępne na stronie internetowej www.grawerton.pl


Data wejścia w życie: 02.10.2025 r.


copyright

Sklep prowadzony jest przez:

Argo S.A.

ul. Krynicka 1, 80-393 Gdańsk, Polska

NIP: 584-102-89-91, Regon: 190928358, Krajowy Rejestr Sądowy nr: 0000121651
Sąd Rejonowy w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Kapitał zakładowy w wysokości 1100000 zł opłacony w całości